2010-02-24
 13:53:39

Artikeln: " Jag kunde inte ÄLSKA mitt barn" i Amelia nr.6/2010

Jag prenumererar på tidningen Amelia.
I nummer 6 som damp ned i min brevlåda här i förra veckan så fanns det med en artikel.

"Om män - för alla som är nyfikna!"
Redaktör: Fred Forsell.

Artikeln gäller en man vid namn Pelle Filipsson, han är 37 år & har ett barn.

I artikeln berättar Pelle Filipsson hur han blev pappa mot sin vilja.

Efter en mycket kort tids förhållande med en kvinna berättar hon att hon är gravid & visar glatt upp sin positiva graviditetssticka.
Pelle hade frågat henne innan ang skydd, men hon hade svarat att han inte hade något att oroa sig för.
& helt plötsligt så var hon gravid, efter bara några veckors kort förhållande.

Han förklarade för henne att han inte ville detta.

Han stannade med denna kvinna mot sin vilja, för barnets skull & för att det var det enda rätta.
Han älskade henne inte, han ville inte bli pappa.

Hon hade utnyttjat Pelle, hon såg honom som en spermabank.


Pelle har idag kontakt med sitt barn, en sporadisk & enkel kontakt.
Barnet kallar honom inte för pappa, utan för Pelle.

Pelle har även skrivit en bok om detta.
"Den vackraste gåvan"
-Jag kunde inte älska mitt barn & det är så tungt att säga det-




Detta är så oerhört vanligt så det är sjukt!
Jag blir mörkrädd när jag hör om kvinnor/tjejer som gör så här.
Som säger att de har skydd, eller att mannen inte har något att oroa sig för & sedan inom loppet av några veckor/några månader så är de gravida & VÄGRAR göra abort.

Det är SJUKT! Det är faan LÄSKIGT hur en människa kan bete sig så här.

All Credit till Amelia som valt att ta upp detta ämnet!
Det får mig bara att tokgilla den tidningen ännu mer.!!!

KÖP nummer 6 av Amelia, den borde komma till en affär näa dig ganska snart
(jag vet inte hur lång tid innan jag får dem eftersom jag är prenumerant)




Det får inte gå till så här....

Allmänt / 2 kommentarer


Petra

Jag skiter ju fullkomligt i om folk knullar runt FÖR att bli gravida, men då kan dom inte begära att pappan ska ställa upp. Dom får ju planera för att göra allt själva och skriva fader okänd eller nåt... Dom kan i alla fall inte kräva av pappan att han ska vara närvarande och betala underhåll...


Martiina

Ja PRECIS!



Ett barn som man har tvingat till sig kan man aldrig tvinga på någon annan!

Men jag fattar inte hur dessa människor tänker?

De som tvingar till sig en graviditet alltså



PUBLICERAT: 2010-03-05, 13:02:20 | URL: http://tigresslily.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: